fot. Tomasz Goławski .

Nowy wiceburmistrz Łukowa

Paweł Krasuski to nowy wiceburmistrz Łukowa. Dziś jego osobę zaprezentował na konferencji prasowej Piotr Płudowski.



Paweł Krasuski będzie pomagał Piotrowi Płudowskiemu w zarządzaniu miastem. 22 listopada podpisane zostało zarządzenie w sprawie powołania Krasuskiego na stanowisko wiceburmistrza. Kim jest nowa postać w Urzędzie Miasta?

Paweł Krasuski ma 30 lat. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku finanse i rachunkowość. To inżynier budownictwa, kończący studia inżynierskie na tym kierunku na Politechnice Lubelskiej. W przeszłości uczestniczył w kursie Zarządzania Projektami w Hogeschool Utrecht w Holandii, zna języki obce: angielski i niemiecki. Prywatnie jest mężem Magdaleny i ojcem dwóch córek: Heleny i Zofii.

Przez ostatnie pięć lat nowy wiceburmistrz prowadził działalność gospodarczą związaną z projektowaniem architektonicznym i projektami inwestycyjnymi. Doświadczenie to zamierza wykorzystać w pracy samorządowej. Jak powiedział na konferencji prasowej Piotr Płudowski, on i jego zastępca wstępnie podzielili się już obowiązkami.

- Myślę, że doświadczenie zawodowe pozwoli wnieść nieco więcej rachunku ekonomicznego do miejskich inwestycji. Chciałbym, aby już na etapie planowania mieszkańcy wiedzieli, ile dana inwestycja będzie generować przychodów i kosztów po jej wykonaniu - powiedział nowy wiceburmistrz.

Według wstępnych ustaleń Paweł Krasuski ma być odpowiedzialny za prace m.in. Wydziału Inwestycji i Promocji. Wydziały te mają być z powrotem rozdzielone. Zgodnie z dotychczasowymi zasadami zastępca Piotra Płudowskiego nadzorować ma m.in. Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, czy też Biuro Rady Miasta. Wiceburmistrz pytany o brak doświadczenia samorządowego, które podnosi wobec jego osoby część mieszkańców Łukowa, sugeruje że w jego pracy ważniejsze będą tzw. twarde kompetencje.

- Pytanie czym jest owe „doświadczenie samorządowe”. Gdybym w przeszłości pełnił funkcję radnego, być może byłbym bardziej zorientowany w pewnych niuansach. Pamiętajmy jednak, że od wiceburmistrza wymaga się twardych kompetencji, a te wynoszę z biznesu - powiedział Paweł Krasuski.

- Pomysły głoszone przez nas w trakcie kampanii - komunikacja miejska i scalenia gruntów - wymagają doświadczenia zgodnego z tymi planami. Takie doświadczenie wyniosłem z biura projektowego. Jako były przedsiębiorca wykorzystam też wiedzę z prowadzenia biznesu do zrealizowania przedsięwzięcia, którym jest wspomniana komunikacja. W swojej istocie będzie ona miała przecież charakter biznesowy - oznajmił zastępca burmistrza.

Swoją pracę Paweł Krasuski rozpoczął 22 listopada. Zastępca Piotra Płudowskiego wypełni więc wakat, który powstał po odwołaniu Marcina Mateńki z tego stanowiska w kwietniu bieżącego roku. Były wiceburmistrz współpracował z byłym burmistrzem Dariuszem Szustkiem przez prawie 8 lat. Ile czasu będzie pracował jego następca?