Policja. Fotograf: KPP w Lubartowie

Trafił do szpitala

Mieszkaniec Poniatowej trafił do szpitala z podejrzeniem zatrucia dopalaczami. W jego mieszkaniu policjanci odnaleźli woreczki z zawartością proszku koloru białego oraz 19 sztuk tabletek. Policjanci apelują o rozwagę, skutki zażycia dopalaczy mogą okazać się tragiczne.



Do zdarzenia doszło w piątek w Poniatowej. Dyżurny opolskiej jednostki otrzymał informację z Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego iż jest udzielana pomoc medyczna mężczyźnie który najprawdopodobniej zażył dopalacz. Policjanci ustalili, iż 25 letni mężczyzna chwilę wcześniej na balkonie palił papierosa gdy wrócił do mieszkania stracił przytomność przewracając się na podłogę. Obecna na miejscu dziewczyna wezwała służby ratunkowe. Mężczyzna został przetransportowany do szpitala. Podczas przeszukania mieszkania wynajmowanego przez mężczyznę policjanci ujawnili dwa woreczki z zawartością proszku koloru białego o wadze 0,8 grama oraz 0,7 grama oraz dwa woreczki z zawartością 19 sztuk tabletek. Użycie narkotestu potwierdziło obecność w proszku substancji psychoaktywnych pochodnych amfetaminy.  Policjanci na miejscu wyjaśniają okoliczności wspomnianego zdarzenia.

    Policjanci przypominają o tym, że „dopalacze” zawierają niezwykle groźne substancje dla zdrowia i życia osoby, która je zażyje. Większość „dopalaczy” charakteryzuje się tym, że już w niewielkich dawkach działają na ośrodkowy układ nerwowy dlatego bardzo łatwo jest je przedawkować. Prowadzi to do poważnych konsekwencji dla zdrowia fizycznego i psychicznego, a nawet śmierci.