– Postanowiłam wrócić do szkoleń, które prowadziłam kilka lat temu – z etykiety w biznesie, z savoir-vivre, dobrych manier. Na kilka lat od nich odeszłam, a teraz odkryłam, że dobrze byłoby do tego wrócić, bo widzę na to duże zapotrzebowanie. Firmy zaczęły się do mnie odzywać, abym na nowo zaczęła prowadzić te szkolenia, więc zaczęłam – mówi agencji Newseria Katarzyna Krupa, dziennikarka, ekspert ds. etykiety i protokołu dyplomatycznego.
Krupa podkreśla, że ukończyła Collegium Civitas na kierunku dyplomacja, zdawała egzaminy z protokołu dyplomatycznego, z etykiety w biznesie, dlatego też nie jest to dla niej obca tematyka.
– Oczywiście stale pogłębiałam tę wiedzę. Tematyką tą zainteresowała się na studiach i odkryłam, że jest to wiedza, która niezwykle przydaje się w życiu. Postanowiłam więc ją więc pogłębiać, a teraz także się nią dzielić – mówi Katarzyna Krupa.
Dziennikarka szkoli przede wszystkim pracowników dużych firm. Coraz więcej szefów zaczyna bowiem rozumieć zasadę „najpierw sprzedajemy siebie, a potem myśl, produkt czy usługę”. Dlatego też spory nacisk kładzie się teraz na znajomość nienagannych manier i profesjonalny wygląd pracowników tak, by godnie reprezentowali swoją firmę.
– Korporacje chcą inwestować w dobre maniery swoich pracowników. Firmy zaczęły rozumieć, że nie tylko uczenie swoich sprzedawców technik sprzedaży jest efektywne, lecz także nauczenie ich prawidłowego zachowania, dobrych manier, precedencji, tego, jak zachowywać się i jeść na spotkaniach. Okazuje się, że na tym polu mamy bardzo dużo wpadek i niedociągnięć – dodaje Katarzyna Krupa.