CZYTAJ TAKŻE: Posłanki KO pytały, czy narzeczona "pupila Kaczyńskiego" dostała kasę z Bogdanki (WIDEO)
Chodzi o most, którym wyjeżdżamy z Łęcznej do Lublina. Powstała w 1966 roku i jest już w złym stanie. Dlatego drogowscy postanowili, że będzie zbudzony, a obok niego powstanie nowa przeprawa.
Drugie podejście
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pierwszy przetarg na budowę nowego mostu na Wieprzu w Łęcznej ogłosiła we wrześniu 2021 r.
Wygrała go firma Budimex, która zaoferowała wówczas wykonanie prac za 36,65 mln zł. Jednak nieoczekiwanie nie zgodziła się na podpisanie umowy z powodu bardzo dużego wzrostu cen materiałów budowlanych spowodowanego wojną na Ukrainie.
- W br. ceny stali, ropy, aluminium, asfaltów wzrosły w ciągu miesiąca ok. 80 procent. Od roku 2020 ceny wyrobów stalowych o 270 procent, asfaltu o 95, aluminium o blisko 200 procent – wyliczał wówczas Michał Wrzosek, rzecznik Budimeksu.
W tej sytuacji drogowcy, zgodnie z prawem, spytali inne firmy, czy zechcą wykonać prace, ale żadna nie chciała tego zrobić za kwoty zaoferowane w przetargu, dlatego trzeba go było unieważnić.
Chcą dużo więcej
Drugi przetarg drogowcy ogłosili 20 grudnia 2022 r. Tym razem GDDKiA zwiększyła budżet na tę inwestycję, do nieco ponad 73 mln zł.
Do przetargu zgłosiło się dziesięć firm, a najtańsze oferty złożyły: Primost Południe (49,1 mln zł), Intop Warszawa (49,1 mln zł), konsorcjum Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (lider) i Swietelsky AG - 51,1 mln zł, Budimex (52,9 mln zł).
- Wszystkie oferty będziemy teraz sprawdzać, po to by wybrać najkorzystniejszą z nich. Przy wyborze wykonawcy weźmiemy pod uwagę cenę (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.) oraz deklarowany okres udzielonej gwarancji na całość inwestycji (20 proc) - informują drogowcy.
Prace mają ruszyć w tym roku
- Planujemy, że prace budowlane ruszą w tym roku na podstawie wydanej przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) - zapowiadają.
A nowy most powstanie obok tego istniejącego - po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego - siedem metrów szerokości jezdni plus półmetrowe opaski bezpieczeństwa i ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.
Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton.
Oferty wykonawców:
- Primost Południe - 49 107 381,85 zł
- Intop Warszawa - 49 179 323,52 zł
- konsorcjum Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (lider) i Swietelsky AG (partner) - 51 180 787,20 zł
- Budimex - 52 990 044,84 zł
- B4 - 53 485 127,21 zł
- konsorcjum Roverpol (lider) i Rover Infraestructuras (partner) - 54 931 800,00 zł
- Porr - 55 953 503,02 zł
- konsorcjum Mostostal Kielce (lider) i Wolmost (partner) - 56 944 778,84 zł
- Strabag - 61 100 971,17 zł
- Mosty Łódź - 61 365 479,76 zł
Budżet GDDKiA: 73 025 500 zł
Komentarze (0)