Autoryzowany Serwis BMW – środowisko pracy oparte na nowoczesnej technologii
Mechanik w autoryzowanym serwisie wykonuje pracę zgodnie ze standardami producenta i procedurami ustalonymi dla każdego etapu obsługi pojazdu. Taki model pracy wynika z wymagań jakościowych segmentu premium i z konstrukcji nowoczesnych samochodów – zarówno spalinowych, jak i hybrydowych i elektrycznych.
Najnowsze modele BMW korzystają z zaawansowanej elektroniki, rozbudowanych czujników i systemów wspomagających jazdę. Praca mechanika samochodowego wiąże się więc z obsługą narzędzi pomiarowych i diagnostycznych, które zapewniają precyzyjne odczyty. Jednocześnie przygotowuje dokładną dokumentację zleceń, zgodnie z wytycznymi producenta oraz raportuje prace w systemach IT.
Narzędzia warsztatowe wykorzystywane w pracy mechanika samochodowego
Mechanik w Autoryzowanym Serwisie BMW korzysta zarówno z narzędzi manualnych, jak i urządzeń specjalistycznych. W codziennej pracy używa, m.in. kluczy dynamometrycznych, które pozwalają na dokręcanie elementów z określoną siłą, przyrządów pomiarowych do kontroli geometrii oraz narzędzi przeznaczonych do pracy z układami elektrycznymi i wysokimi napięciami.
Mechanicy w Autoryzowanych Serwisach BMW pracują również z narzędziami dedykowanymi do konkretnych modeli. To specjalne przyrządy, które pozwalają utrzymać standardy producenta i zapewniają bezpieczeństwo napraw gwarancyjnych. Mechanik dba też o staranne przygotowanie pojazdu do naprawy (zakłada pokrowce ochronne, zabezpiecza nadwozie i organizuje stanowisko pracy) oraz ekonomiczne korzystanie z wyposażenia i części powierzonych przez klienta.
Systemy IT, bez których praca mechanika nie jest możliwa
Do podstawowych narzędzi pracy w Autoryzowanym Serwisie BMW należą systemy IT. Mechanik korzysta z wewnętrznych platform producenta i systemów serwisowych, które zapewniają:
- pełną diagnostykę pojazdu,
- dostęp do instrukcji napraw oraz procedur,
- wgląd w historię serwisową,
- zapis i dokumentację wykonanych czynności.
Osoba pracująca na tym stanowisku ma obowiązek korzystać ze wszystkich istotnych systemów komunikacji i zarządzania oraz dbać o bezpieczeństwo pracy w środowisku IT. Dotyczy to m.in. zakazu prywatnego użytkowania sprzętu oraz zachowania zasad ochrony danych.
Systemy komunikacyjne pomagają w bieżącej współpracy z kierownikiem warsztatu, doradcą serwisowym i magazynem części. Mechanik informuje zespół o stanie zlecenia, potrzebnych częściach czy przerwach w pracy. Dzięki temu serwis zachowuje płynność działania i wysoki standard obsługi klienta.
Jak mechanik samochodowy uczy się pracy z nowymi narzędziami i systemami BMW?
BMW Group Polska regularnie prowadzi szkolenia techniczne, które wspierają rozwój pracowników autoryzowanych serwisów. Mechanicy samochodowi uczą się m.in. obsługi systemów diagnostycznych, zasad pracy z napędami elektrycznymi oraz sposobów stosowania procedur producenta. Dzięki połączeniu szkoleń i pracy z nowoczesnym zapleczem technicznym mechanicy w Sieci Dealerskiej BMW mają dostęp do technologii, które wyznaczają kierunek rozwoju współczesnej motoryzacji.
Mechanik rozwija umiejętności także dzięki codziennej współpracy z innymi pracownikami serwisu. Aktywna komunikacja, wymiana wiedzy i praca zgodna z procesem opisanym przez producenta to ważne aspekty pracy na tym stanowisku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.