Reklama

Reklama

Lokalna promocja firmy w okresie pandemii.

Opublikowano: 6 listopada 2020 10:27
Autor: A.M

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wiadomosci Coraz częściej słyszymy o kolejnych obostrzeniach. Pracodawcy zastanawiają się czy w sytuacji epidemiologicznej reklama czy szeroko pojęta promocja jest zasadna? Ludzie w czasie koronawirusa są inni, dlatego inaczej powinna wyglądać strategia marketingowa firmy. Rezygnowanie z jakichkolwiek działań tego typu z powodu paniki albo bezradności jest niezasadne i nie mieści się w kanonie biznesowym.

Reklama

 

 Jak zatem działać racjonalnie i nadal promować firmę? odpowiedź wydaje się prosta i  jednoznaczna – zawsze warto mysleć o firmie, marketingu i przede wszystkim jej przyszłości. Należy tylko zadać sobie pytanie jak widzimy ją np. za rok, albo za pół roku. Czy zależy nam na rynku o dużym zasięgu czy wolimy nieco zaoszczędzić i postawic na tzw. lokalność.

Dlaczego warto ...

Marketing w kryzysie nie lubi zbędnego wydawania pieniędzy a co z tym związane, decyzje muszą być wyważone.  Nasuwa się myśl, że wracamy do początku wywodu i pytania: jakie działania najlepiej podejmować w obecnej sytuacji? rozwiązaniem niedrogim a niewątpliwie korzystnym jest promocja w mediach lokalnych: prasa czy internet.

Lokalność to mocne więzi, tradycje i wiele innych czynników. Poza tradycyjną reklamą, warto w tym miejscu uwzględnić słowo „ tańszą” reklamą,  wartość dodaną stanowi tzw. marketing szeptany, który w określonych społecznościach lokalnych czytających lokalne portale czy gazety jest naturalny. W trudnej sytuacji pandemii gdzie pokonywanie dużych odległości jest problematyczne reklama w nośnikach lokalnych staje się dobrą inwestycją i niewątpliwie tańszym i najlepszym z możliwych rozwiązaniem. Firmy powinny dostosować swoją komunikację do sytuacji i oczywiście potrzeb konsumentów. Firmy które jako pierwsze zareagowały na przekaz reklamowy i dostosowały komunikat do potrzeb swojego klienta mogą zyskać wizerunkowo, o ile już nie zyskały.

 Na rynku przetrwają ci, którzy będą w stanie szybko dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości, wykorzystywać okazje i redukować koszty. Nie można już pozwalać sobie na popełnianie błędów i marnowanie pieniędzy. Nie zawsze trzeba jednak wynajdować koło na nowo. Wiele wskazówek, o których mogliśmy już wielokrotnie słyszeć, wciąż będzie aktualnych. Stawiajmy na media, które mamy na wyciągnięcie ręki.

Ostatnim aspektem, na który należy zwrócić uwagę,  jest odpowiedzialność i zachowanie etyki w reklamie. Lokalni wydawcy portali internetowych czy prasy w sposób nienaganny odnoszą się do tych aspektów. Skąd taka pewność? Właśnie wypływa z lokalności i rzetelnego przedstawiana spraw lokalnych. Brak sumienności, etyki i wiarygodności eliminuje wydawcę.

Warto rozważyć wszystkie za i przeciw. Inwestując niewielkie kwoty dzisiaj w promocje firmy, podejmujemy ważne decyzje na przyszłość. Cytując klasyka:

 „ Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.”

 

 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną
logowanie / rejestracja

Rejestracja daje dostęp do treści i specjalnych funkcji tylko dla naszych stałych czytelników. Rejestracja jest bezpłatna i bezpieczna. Po wciśnięciu klawisza "zarejestruj" otrzymasz powitalny e-mail zawierający więcej informacji.

zaloguj się
e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła?

rejestracja
e-mail
hasło
powtórz hasło

Aby mieć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail celem umożliwienia przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy o wyrażenie poniżej wskazanych zgód

** Zgoda wymagana.

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.