Ranking powstał na podstawie sumy ekwiwalentu reklamowego stworzonych przez blogerów marek, a jego autorami są Jason Hunt – jedna z najbardziej znanych postaci polskiej blogosfery – oraz firma Presserwis. Na czele zestawienia uplasowali się blogerzy modowi: Julia Kuczyńska (Maffashion), której wartość wyliczono na blisko 40 mln zł, Jessica Mercedes (Jemerced) warta nieco ponad 37 mln zł, oraz Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel) o wartości blisko 18 mln zł. Na czwartym miejscu znalazła się Marta Dymek – wartość stworzonej przez nią marki Jadłonomia wyliczono na ok. 10 mln zł.
– Jest to dowód, że nawet tak niszowy wydawałoby się temat jak gotowanie, i to wegańskie gotowanie, może odnieść w Polsce sukces, jeżeli włoży się w to dużo pracy i stara się to robić przychylnie, otwarcie do ludzi, czyli pokazując po prostu, że weganizm jest prosty, tani, zdrowy i że każdy może tak gotować – mówi Marta Dymek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Blog Jadłonomia istnieje od kilku lat. Aby poświęcić się całkowicie jego prowadzeniu, Marta Dymek zrezygnowała z pracy w agencji reklamowej. Obecnie blog ma prawie 140 tys. fanów na Facebooku, a jego autorka ma na koncie książkę „Jadłonomia. Kuchnia roślinna – 100 przepisów nie tylko dla wegan” oraz własny program kulinarny „Zielona rewolucja” na antenie Kuchni+. Prowadzi też warsztaty kulinarne w całej Polsce, a wkrótce także za granicą. W momencie zakładania bloga Marta Dymek nie przypuszczała, że osiągnie on taki sukces.
– To było hobby, miejsce, gdzie trzymałam przepisy dla siebie, dla znajomych, dla rodziny. I dopiero wiele lat później zrobiłam pierwsze warsztaty, które były odpłatne, i napisałam przepis do gazety, który był jakimś zastrzykiem finansowym. Na początku w ogóle nie myślałam o tym, że to może być jakakolwiek praca – mówi Marta Dymek.
W ciągu kilku lat istnienia blog Jadłonomia stał się inspiracją dla kilkunastu tysięcy osób, które postanowiły przejść na dietę wegańską. Marta Dymek twierdzi, że co miesiąc dostaje nawet kilkaset e-maili od wegan, którzy dopiero poznają swoją nową kuchnię, a pomaga im w tym jej blog i program na Kuchnia+. Uważa też, że w polskiej blogosferze jest miejsce na kolejny blog o podobnej tematyce, który mógłby odnieść sukces na miarę Jadłonomii.
– Myślę, że tego miejsca jest bardzo dużo, tylko potrzeba osób, które tę niszę dostrzegą i będą regularnie pracować nad zbudowaniem silnej marki i dobrego, skutecznego bloga, który pomaga skutecznie gotować – mówi Marta Dymek.
Blogerka nadal zamierza rozwijać bloga, pracuje także nad kolejną książką poświęconą kuchni wegańskiej oraz trzecim sezonem jej programu telewizyjnego. W planach ma ponadto warsztaty kulinarne dla narciarzy, które odbędą się w marcu w Alpach podczas Music Fest SnowShow.