Pokaż klientom, że warto do Ciebie przyjść. Pozycjonowanie Ci pomoże
Kiedyś, by dowiedzieć się o interesującej ofercie danego sklepu, trzeba było liczyć na pocztę pantoflową albo oglądać reklamy w telewizji. Dziś wystarczy wpisać interesujące Cie hasło w odpowiednie pole wyszukiwarki, by już po sekundzie wybierać w dziesiątkach ofert najróżniejszych punktów usługowych. Nietrudno się więc domyślić, że konkurencja między nimi jest spora, bo każdy chce wyświetlać się jak najwyżej w wyszukiwarce. Aby mieć pewność, że klient trafi do Twojego sklepu, warto zainwestować w pozycjonowanie stron www, najlepiej z pomocą ekspertów, chociażby firmy AFTERWEB. Dlaczego to takie ważne? Otóż internauta (czyli potencjalny klient), wyszukując konkretne frazy, skupia się przede wszystkim na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jeśli tam nie znajdzie oczekiwanych informacji, próbuje wpisać inne hasła, rezygnując z przejścia na drugą kartę. Dlatego największym powodzeniem cieszą się te sklepy, które można znaleźć wśród pierwszych rezultatów.
Wytrwale pracuj nad stroną, a wzbudzisz zaufanie odbiorców
Zbudowanie witryny internetowej i czekanie z założonymi rękami na efekty raczej nie przyniesie zadowalających wyników sprzedażowych. Nad sklepem, tak jak nad jego siedzibą stacjonarną, należy pracować cały czas: powinien zachęcać do kupna zarówno przejrzystym wyglądem, jak i łatwością obsługi zamówień. To jednak nie wszystko. Gdy do Twojego sklepu wchodzi klient, starasz się, by otrzymał odpowiedzi na nurtujące go pytania i wyszedł zadowolony z nowym nabytkiem w ręku. Te same zasady obowiązują w internecie. Odbiorca, zachęcony ciekawymi opisami produktów, chętniej „wrzuci je” do koszyka, a jeśli dodatkowo przeczyta kilka przydatnych artykułów ułatwiających wybór, łatwiej będzie mu podjąć decyzję. Dlatego wiele profesjonalnych agencji SEO, w tym AFTERWEB, zaleca tworzenie bloga o tematyce związanej z branżą, a także rozbudowę treści na stronie sklepu. Dobrze zoptymalizowane teksty poruszające ciekawe kwestie, z odnośnikami do konkretnych produktów wygenerują większy ruch oraz sprzedaż.