Powstanie 13,5 km dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu. Wybudowane zostaną 4 węzły drogowe: Chełm Zachód, Chełm Północ, Chełm Okszów, Chełm Wschód, 17 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej. Powstaną też przejścia dla zwierząt, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach inwestycji zbudowane zostaną drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także obwód utrzymania drogi ekspresowej - informuje Lubelski Urząd Wojewódzki.
Przebieg trasy
Dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, na połączeniu z obecną DK12 w Kolonii Antonin.
Umowa o wartości 442 mln zł została podpisana z wykonawcą w 2021 roku. Zakończenie robót planowane jest w 2025 roku.
Zobacz także: Lublin: Nowy mural zdobi ścianę budynku przy dworcach
S12 Piaski - Dorohusk
- W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga, po dwa pasy w każdym kierunku oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego. Odcinki między Piaskami a Dorohuczą, Dorohuczą a Chełmem oraz Chełmem a Dorohuskiem mają już wyłonionego wykonawcę i obecnie trwają prace projektowe. Budowa planowana jest w latach 2024-2027 - informuje Lubelski Urząd Wojewódzki.
Jak podaje urząd, z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych wyłączony został fragment o długości około 5,7 km na połączeniu zakładanych wcześniej dwóch odcinków realizacyjnych. W rejonie planowanego węzła Dorohucza, pod warstwą ziemi stwierdzono występowanie odpadów przemysłowych.
Komentarze (0)