Koniecznie musisz dać się zauważyć! Nie tylko na ulicy
Nikt, komu zależy na tym, by przyciągnąć możliwie wielu klientów, nie zaniedba zagadnienia reklamy wizualnej i wyposażenia wykorzystywanego lokalu w odpowiednią oprawę. Łatwość jego dostrzeżenia i identyfikacji to jeden z koniecznych umożliwiających to elementów, należy przy tym zadbać o spójność przygotowanych elementów z wszelkimi innymi materiałami reklamowymi. Na tym jednak nasze zadanie w tym zakresie się nie kończy.
Obecnie większość naszych potencjalnych klientów uda się do miasta już z określonym planem dotyczącym punktów do odwiedzenia. Ich poszukiwania zaczynają się bowiem znacznie wcześniej i niemal zawsze służy do tego internetowa wyszukiwarka. Reklamę w prasie czy innych lokalnych mediach zobaczy tylko część mieszkańców danej okolicy, w dodatku większość ją zignoruje, jeśli w danym momencie nie odpowiada na ich potrzeby. Wyszukiwarkę zaś wykorzystują dziś niemal wszyscy – promuj się więc właśnie tam!
Nie wystarczy jednak, że uda się w niej znaleźć Twoją działalność! Większość użytkowników sieci nie jest na tyle cierpliwa, by przeglądać więcej niż kilka pierwszych wyników, a bardzo wielu poprzestaje na pierwszym, jeśli odpowiada ich zapytaniu.
Poza tym pozycjonowanie stron www przedsiębiorstw prowadzących działalność na miejscu, skierowaną do okolicznych mieszkańców i innych osób, które mogą znaleźć się w pobliżu, musi być wykonywane w odpowiedni sposób. Nie ponoś kosztów rywalizacji z podmiotami zbyt oddalonymi, które w ogóle Ci nie zagrażają!
Pozycjonowanie stron www da Ci bardzo istotny atut
Promocja w wyszukiwarce oferuje znacznie wyższą skuteczność od tej w lokalnych mediach także dzięki temu, że pozwala objąć swoim zasięgiem również wszelkich przybyszów, niebędących ich odbiorcami. Rozpoznaje ona położenia urządzenia i dostarcza takie wyniki, jakie mu odpowiadają, proponując pobliskie warsztaty samochodowe, lokale gastronomiczne czy inne miejsca, których można potrzebować będąc w drodze. Niech Twoje będzie pierwszym!
Pozycjonowanie lokalne pozwala uzyskać satysfakcjonujący rezultat stosunkowo szybko i niższym kosztem, niż ma to miejsce w przypadku walki o uwagę internautów z całego kraju. Jak jednak zwracają uwagę fachowcy z agencji IN, tak czy inaczej wymaga sporego nakładu pracy. Dziś pochłania ją zwłaszcza optymalizacja witryny. Trzeba m.in. nadać jej właściwą strukturę, uczynić responsywną (co przy okazji jest ważne dla tych, którzy będą szukać nas w telefonie), zadbać o szybkość ładowania, wolny od błędów kod i jeszcze wiele innych aspektów. Konieczny będzie też plik KML pozwalający wyszukiwarce prawidłowo nas lokalizować, zajęcie się spójnością publikowanych danych adresowych, czy uwzględniająca lokalizację baza linków. Nie można zapomnieć także o wizytówce w Google Moja Firma. Sięgnij więc po pomoc fachowców i bądź pewien, że skutecznie zajmą się wszystkim.