Czyściwo bawełniane lepiej zbiera wszelkie zabrudzenia i jest bardziej wytrzymałe od papierowych listków
Każde zabrudzenie charakteryzuje się inną trudnością w usuwaniu. Rozlany płyn ma przecież zupełnie inne właściwości, niż choćby przepalony olej silnikowy. Przed przystąpieniem do czynności porządkowych trzeba zatem zwrócić uwagę na takie rzeczy, jak chłonność materiału, jego odporność na rozrywanie czy stopień pochłaniania zanieczyszczeń. Wysokiej jakości czyściwo bawełniane pod każdym względem należy do ścisłej czołówki w tej kategorii artykułów przemysłowych. Mocne włókna o stabilnej strukturze świetnie radzą sobie praktycznie z każdym typem zabrudzenia: obojętnie, czy trzeba poradzić sobie z cieczą o niskiej gęstości, czy jednak wyzwanie stanową gęste, tłuste smary. W opinii specjalistów z firmy Berendsen czyściwo przemysłowe z bawełny znakomicie nadaje się także do chemikaliów, opiłków metalu, a także rozprowadzania silnych środków czystości na czyszczonej powierzchni. Przy odpowiednim postępowaniu uda się także zredukować pylenie niemal do zera, drobne cząsteczki zostaną związane i nie wzbiją się w powietrze.
Materiał można uprać i wykorzystać ponownie, co radykalnie zmniejsza ilość wytwarzanych odpadów
Kolejnym argumentem przemawiającym za stosowaniem czyściwa bawełnianego jest jego ogromna żywotność. W przeciwieństwie do jednorazowego papieru, włóknina doskonale nadaje się do wielokrotnego użytku. Z punktu widzenia właścicieli firm istotny jest również fakt, że obowiązek prania często biorą na siebie dostawcy i producenci materiałów eksploatacyjnych. Na takie korzyści mogą liczyć te przedsiębiorstwa, które zdecydują się na kompleksowy outsourcing. Polega to na tym, że usługodawca zapewnia czyściwo przemysłowe w uzgodnionej ilości, a po upływie określonego czasu przywozi nową, czyściutką partię bawełnianych ścierek. Z kolei stare zostają zabrane do ekologicznej pralni, gdzie przywraca się je do stanu możliwie najbardziej zbliżonego do nowości. To rozwiązanie przyjazne środowisku, co ma spore znaczenie również przy budowie korzystnego wizerunku całego przedsiębiorstwa.