PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty

wiadomosci W ostatnich dniach pracownicy spółki PGE Obrót odbierają liczne zgłoszenia od klientów, którzy otrzymali podejrzane wiadomości SMS. Nadawca, wykorzystując trudną sytuację związaną z zagrożeniem koronawirusem, podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną i wysyła informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.

red.

Opublikowano: 20 marca 2020 09:38 | Aktualizacja: 20 marca 2020 09:38

W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków
i systemu płatności elektronicznej.

 

Uwaga na fałszywe strony logowania do PGE eBOK

PGE Obrót prosi o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE. Szczególnie zwraca uwagę, żeby zawsze pamiętać o następujących czynnościach:

  • logowanie powinno odbywać się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót  https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE;
  • logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych.;
  • przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.

Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. W przypadku otrzymania SMS-a z informacją o planowanym wyłączeniu energii elektrycznej, należy zignorować taką wiadomość i nie otwierać żadnych linków znajdujących się w wiadomościach.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

 

Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów
i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.