- Na e-wizytę można umówić się praktycznie z dnia na dzień. Dlatego zachęcamy, żeby korzystać właśnie z takiej formy kontaktu z nami. Jest szybko, wygodnie, nie trzeba wychodzić z domu - mówi Anna Pietras-Okoń, naczelniczka Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w biłgorajskim Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.
W trakcie e-wizyty klient rozmawia z pracownikiem swojego oddziału ZUS. Żeby skorzystać z wideorozmowy, należy umówić wizytę przez kalendarz na stronie ZUS, wybierając termin i temat spotkania. Klient otrzymuje wtedy na adres e-mail link do rozmowy, który należy włączyć o zarezerwowanej godzinie.
- Jeśli klient potrzebuje wsparcia kogoś bliskiego, lepiej zorientowanego w obsłudze elektronicznych nowinek, może odbyć wideorozmowę w towarzystwie zaufanej osoby. Wystarczy, że poda przy rezerwacji dane tej osoby - wyjaśnia naczelniczka.
Wśród zrealizowanych e-wizyt niemal jedna trzecia dotyczyła emerytur i rent. E-wizyta jest dostępna w języku migowym.
Z kolei jeżeli sprawa wymaga złożenia wniosku, można go przesłać przez internet za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Konto w portalu ma już prawie 9 mln użytkowników. W przypadku dokumentów papierowych są też inne bezpieczne opcje: wysyłka tradycyjną pocztą lub złożenie dokumentów w nadzorowanej skrzynce przy wejściu do sali obsługi w ZUS.
Oprócz tego, w czasie pandemii rozmowa twarzą w twarz z urzędnikiem powinna być ostatecznością. W placówkach Zakładu obowiązują obostrzenia sanitarne, dlatego w salach obsługi może przebywać jednocześnie ograniczona liczba osób. - Jeśli osobista wizyta jest naprawdę niezbędna, warto umówić się na konkretną godzinę: telefonicznie lub przez PUE ZUS - podpowiada Pietras-Okoń.
W placówkach Oddziału ZUS w Biłgoraju spotkanie można zarezerwować na konkretną godzinę pod numerem 515 374 368, a w jednostkach Oddziału ZUS w Lublinie pod numerem 81 535 75 26.
Komentarze (0)